Bra att veta om oss

Din, och vår, hälsa och säkerhet har alltid varit prioriterad hos oss. Därför har vi inte nämnbart behövt ställa om, eller ändra våra rutiner i vårt dagliga arbete, under covid19.

Vi arbetar alltid utifrån ett hygieniskt perspektiv vilket innebär bland annat att torka av bänkar, tvätta och sprita händerna ofta. Hos oss finns aldrig någon kö och vi ser till att hämtning av mat eller återlämning av material alltid sker efter överenskommelse med dig som kund.

Sedan tidigare erbjuder vi möjligheten att hämta beställd mat i dörren hos oss eller med utkörning hem till dig. Naturligtvis kan du även sitta kvar i bilen så kommer vi ut med din beställning.

Vill du betala kontant gör du det enkelt med Swish. Prata med oss så kommer vi överens om en så smidig och säker lösning som möjligt.

På grund av kriget i Ukraina

Under rådande omständigheter händer det att vi behöver byta ut en eller några produkter i din beställning. Detta på grund av begränsad tillgång på vissa varor under vissa tider. Men vi ser alltid till att hålla lika hög kvalitet på det vi levererar till dig, oavsett.

Är du allergisk?

Är du osäker på om du kan äta maten kan du alltid fråga oss om innehållet.
Självklart försöker vi tillgodose dina behov så långt det är möjligt.

Vad är MSC märkt fisk?

Vi använder oss av MSC märkt fisk. MSC är standard för hållbart fiske och används för att bedöma om ett fiske är välskött och hållbart. Den baseras på den senaste och internationellt erkända forskningen. Standarden granskas och utvecklas i samråd med fiskenäringen, forskare, miljöorganisationer och experter. Du kan läsa mer på Marine Stewardship Council.

Kan jag hämta maten eller kör ni ut?

Om du inte vill hämta din beställning själv hos oss på Södra Stapeltorgsgatan 16 kan vi mot en leveransavgift köra ut maten till ditt hem eller ditt företag.
Avgiften varierar beroende på avstånd och tillgänglighet.

Hur levereras maten?

All vår mat kommer upplagd på engångsfat och i engångsskålar, färdiga att ställa fram direkt på bordet.

Varma rätter levereras i värmeboxar som återlämnas nästkommande vardag.

Om du hellre vill värma maten själv ser vi istället till att leverera maten kall.

Vad gäller vi avbokning?

Vi måste tyvärr debitera fullt pris om avbokning sker, eller antalet personer, ändras senare än dagen innan beställning.

Vad ska jag tänka på när jag hanterar maten?

Tänk på att mat inte bör hållas varm längre än två timmar.

Det är bra om du håller kyld mat kall fram tills dess att den ska serveras.
Inte heller den bör stå framme mer än två timmar.

dekoration krumelur

Så här hanterar vi GDPR

Du känner säkert till att EU:s nya dataskyddsförordning General Data Protection Regulation, GDPR, trädde i kraft den 25 maj 2018.

För oss som företag innebär GDPR att det ställs högre krav på hur vi hanterar personuppgifter. Den ger också dig som kund större möjligheter att påverka hanteringen av dina personuppgifter.

Personuppgifter är all information som direkt, eller indirekt, kan knytas till en person som är i livet.
När du kontaktar oss via formuläret på vår kontaktsida, via e-post eller på telefon för att göra en beställning kan de personuppgifter som vi kan komma att behandla vara ditt namn, din e-postadress, telefonnummer och allergier. Efter att din beställning är genomförd behåller vi endast de personuppgifter som kan vara nödvändiga för t.ex fakturering, resten raderas.

Du kan vara säker på att dina uppgifter aldrig skickas vidare eller lämnas ut till tredje person eller andra företag.

Eventuella personuppgifter som vi behöver behålla förvaras säkert, under den tidsperiod som regleras av bokföringslagen (7år). Som kund har du alltid rätt att ta del av dina personuppgifter och att begära att få din data raderad.

Kontakta oss om du har frågor angående hanteringen av dina uppgifter.